Rakas päiväkirja, tänään päätin – ties kuinka monennettako kertaa – ryhtyä tutustumaan uuteen pelimoottoriin.
Olen viimeisten kymmenen vuoden aikana rakennellut sekalaisen valikoiman pelivirityksiä XNA Game Studiolla, Unitylla, GameMakerilla, Phaserilla ja ties millä. Näitä teoksia on yhdistänyt pikseliestetiikka, 2D-pelimaailmat ja se, että useimmat projektit ovat jääneet auttamattomasti puolitiehen. Oikeastaan vain yksi projekti on nähnyt päivänvalon; Windows Phonelle rakenneltu, Speden Speleistä tuttu reaktiotesti, joka kantoi nimeä Reactionary, ja jota ladattiin Microsoftin puodista lähestulkoon tuhat kertaa.
Vaan onko nyt kaikki toisin? Olenko oppinut aiemmista projekteista jotain ja saanko tällä kertaa jotain aikaiseksi? Se jää nähtäväksi. Tällä kertaa kuitenkin pyrin siihen, että:
- aloitan huomattavasti pienemmistä ja yksinkertaisemmista projekteista kuin aiemmin
- en aloita kuutta eri projektia samanaikaisesti
- kirjaan ylös oppimaani aktiivisesti
- een ensin keskeneräisen projektin valmiiksi ennen kuin aloitan seuraavaa
- muistan ylle kirjatut periaatteet vielä huomenna.
Ja koska lupasin juuri aloittaa jostakin pienestä ja yksinkertaisesta projektista, ensimmäinen tuotokseni olkoon Pong.