Tilemap-tutkiskelua

(Klikkaa peliruutua aktivoidaksesi näppäimet: nuolet + space)

LeMans-kloonia aloitellessani päädyin tutkailemaan kuinka Godotin sisäänrakennettu tileset-työkalu toimii ja kuinka helppoa sen avulla olisi laatia LeMansin ei-niin-monimutkaiset radat ja tarkkailla törmäyksiä.

Lyhyt vastaus: varsin helppoa. Oheinen, pikku prototyyppi syntyi parissa tunnissa ja siitäkin osa meni tileset-grafiikoiden piirustamiseen ja törmäyslaatikoiden kanssa näpertelyyn . Pääsin samalla muistelemaan kuinka z-indeksit toimivat, ja niiden avulla tankin päälle lankeaa rasterivarjo seinien vieressä. Ehkäpä tässä täytyykin vielä rakennella Tank-klooni ennen LeMansiin keskittymistä…

Source: https://github.com/mikahimself/tanked

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *